Administrative bøder for vejafgift genindføres – DTL roser mere retfærdige takster
De administrative bøder for overtrædelser af vejafgiftsreglerne genindføres fra 26. juni 2026 med en ny, gradueret model, der skal sikre mere proportionale sanktioner. Det fremgår af et cirkulære, der er blevet udsendt fra By- Land- og Transportministeriet.